SP verloot tien ArenAkaarten onder Amsterdammers

28 november 2006

SP verloot tien ArenAkaarten onder Amsterdammers

Tot zijn tevredenheid kan SP-raadslid Jasper van Dijk n dag voor zijn afscheid van de Amsterdamse gemeenteraad bekend maken dat de SP-fractie tien gemeentelijke Arenakaarten verloot onder alle inwoners van Amsterdam. Het gaat om een bekerwedstrijd van Ajax op 24 januari 2007.

Jasper van Dijk)

Enige tijd geleden stelde Van Dijk de gewoonte ter discussie dat kaarten voor sportwedstrijden en evenementen automatisch onder wethouders en gemeenteraadsleden verdeeld worden. Van Dijk: "Een dergelijke handelwijze past niet bij een modern rood-groen stadsbestuur. De ArenA is van ons allemaal en niet alleen van politici. Nu mogen we eenmalig deze kaartjes verdelen onder de Amsterdammers. Dit mag geen afkoop van mijn voorstel zijn, maar dient nieuw beleid te worden."

Bij de komende begrotingsbehandeling dient de SP een motie in om het beleid voor de toekomst definitief aan te passen. Vooruitlopend hierop kreeg de SP vast 10 kaartjes voor een wedstijd binnenkort en zal de SP deze tien gemeentelijke ArenAkaarten ter beschikking stellen aan de Amsterdammers. Inwoners kunnen meedingen naar een kaart door uiterlijk 15 december een e-mail te sturen naar hbos@raad.amsterdam.nl of een briefkaart naar de SP-fractie in de Stopera, Amstel 1, 1011 PN Amsterdam. Winnaars ontvangen omstreeks 19 januari bericht.

Jasper van Dijk neemt op 29 november afscheid van de Amsterdamse gemeenteraad. Vanaf aanstaande donderdag maakt hij deel uit van de Tweede Kamerfractie van de SP in Den Haag. Over zijn motie om de kaartjes van de Arena te verdelen, zal de gemeenteraad eind december stemmen.