SPAM week 49

4 december 2006

SPAM week 49

SP Actie Mededelingen, week 49, 2006

Maar de verkiezingen zijn toch achter de rug? Ja, maar het campagneteam gaat gewoon door, maar dan als actieteam. En het wekelijkse CAMPAGNENIEUWS verschijnt nu 1 keer in de 2 weken als SPAM, SP Actie Mededelingen. Het actieteam wil de motor zijn achter landelijke acties en grotere stedelijke acties. We willen ons vooral bezig houden met de organisatie van acties in Amsterdam. Dit betekent dat de onderwerpen voor acties niet door ons bedacht worden maar uit de afdeling, kerngroepen of werkgroepen komen. En we gaan natuurlijk aan de slag met landelijk opgezette acties.

DWI-actie
We zijn al een tijdje bezig met de DWI-enqute. Er zijn nu al ruim 100 enqutes ingevuld. Op 9 december gaan we vanaf 13:00 uur op drie plekken in de stad weer met de actie aan de slag. We gaan de enqute afnemen op de Dappermarkt, op Plein '40-'45 in Nieuw-West en in Zuidoost. Voor de details van deze actie kun je de actiekalender bekijken op www.amsterdam.sp.nl. Kom volgende week zaterdag gerust op 1 van de 3 locaties helpen.

De actie Parkstad in Nieuw-West
In Nieuw-West vindt op grote schaal stedelijke vernieuwing plaats. Dit houdt in dat er 15.000 sociale huurwoningen verdwijnen. Naast dat er veel woningen niet meer betaalbaar zullen zijn voor de huidige bewoners wordt er ook betaald parkeren ingevoerd in een groot deel van Nieuw-West. De SP vindt dit natuurlijk ontoelaatbaar en voert daarom actie tegen de plannen voor Parkstad. De komende 2 weken, op 6, 7, 11, 13 en 14 december, gaat de kerngroep Nieuw-West deur-aan-deur folderen met de flyer "Parkstad, niet zonder ons". Hierbij kunnen we natuurlijk altijd jouw hulp gebruiken. Contact Erik Bobeldijk, amsterdamnieuwwest@sp.nl / 06-21285038

Gaasperdammerweg
We voeren ook actie tegen het verbreden van de Gaasperdammerweg. Hiervoor wordt er druk gefolderd in Zuidoost. Jij kunt ook een steentje bijdragen door de petitie te tekenen op onze site.