SPAN week 5

SPAN week 5

SP Actie Nieuws, week 5, 2007

Rooie Amsterdammer
Momenteel wordt de Rooie Amsterdammer druk verspreid in alle stadsdelen. Hiermee brengen we de Amsterdammers op de hoogte van de activiteiten van de SP in hun stad. Omdat er een lidmaatschapsbon in de krant zit, zijn we tegelijkertijd ook bezig met een ledenwerfcampagne. We willen jullie adviseren om voor 12 februari alle kranten verspreid te hebben. Op dat moment beginnen we namelijk met de verkiezingscampagne voor de Provinciale Staten.

Betaald parkeren in Parkstad
De ontwikkelingen rond Parkstad zorgen er niet alleen voor dat er vele woningen gesloopt zullen worden. Het betekent ook dat er betaald parkeren ingevoerd wordt in Nieuw-West. De SP gaat hier op woensdag 31 januari een actie tegen voeren. We gaan 's avonds de geparkeerde auto's in het gebied een 'boete' geven. Op de 'boete' wordt de bewoners verteld dat men in de toekomst moet betalen voor het parkeren en we wijzen de mensen op de mogelijkheden om hiertegen te protesteren. Wil je woensdagavond komen helpen? Je kan je aanmelden bij Erik Bobeldijk, erik.b@inter.nl.net (06-21285038). We verzamelen om 21:00 op het Delflandplein bij caf Le Perche d'Or.

Verkiezingscampagne Provinciale Staten
Al is de campagne officieel nog niet begonnen, we kunnen wel al aan de slag. In een aantal stadsdelen zijn reeds verkiezingsborden gesignaleerd. En wij willen natuurlijk de eerste partij zijn die de borden beplakt. In ons actiecentrum liggen de posters al klaar. Deze campagne hebben we naast de gewone posters een aantal hele grote. Deze bestaan uit 3 delen die naast elkaar een heel verkiezingsbord kunnen vullen. Ze zijn bedoeld om een leeg bord te beplakken, want wij plakken niet over andere partijen heen.
Het actieteam bedenkt momenteel een aantal goede acties voor de campagne, hiervan brengen we iedereen natuurlijk op de hoogte.

Markten
De kerngroepen in Nieuw-West, Noord, Oost/Watergraafsmeer en Zeeburg staan regelmatig met een kraam op de markt. Met de verkiezingen voor de deur is het wenselijk om 1 keer in de week ergens in je stadsdeel op een markt te staan. In ons actiecentrum zijn kant-en-klare marktkramen (kleine tafeltjes) beschikbaar. Je kunt een kraam reserveren bij het secretariaat, secretariaatamsterdam@tomaatnet.nl (020-6372228).