Raadsbrede steun voor SP-voorstel betere dienstverlening

27 juni 2007

Raadsbrede steun voor SP-voorstel betere dienstverlening

In de raadscommissie Dienstverlening werd vandaag door alle partijen het SP-initiatief ondersteund om gemeentelijke diensten te prikkelen om verzoeken van Amsterdammers beter af te handelen. De SP wil graag dat de gemeente beter communiceert met mensen die contact opnemen, dit kan onder andere verbeteren door duidelijkere reactietermijnen te stellen. SP-raadslid Laurens Ivens: "Maak reactietermijnen realistisch en handhaaf dit. Door een kado te geven aan de indiener van het verzoek indien de termijnen overschreden worden, zal de dienst geprikkeld worden beter te voldoen aan deze termijnen."

Laurens Ivens)

Vanuit PvdA, GroenLinks, VVD en CDA kwam steun voor het SP-voorstel. Verantwoordelijk wethouder Herrema gaf aan nog in deze zomer met een uitwerking hiervan te komen. Ivens: "Eerder gaf de wethouders nog aan deze uitwerking voor de zomer te hebben. Deze termijn heeft hij niet gehaald. Een slechte voorbode of juist een goede les waarom realistische termijnen nodig zijn."

De SP had voorgesteld om briefschrijvers die te lang op antwoord wachten een bloemenbon te geven. De wethouder voelde meer voor een kortingsbon voor Artis, een voorstelling of een museum. Ivens: "Met deze invulling van onze notitie kan ik prima leven. Hopelijk hoeft de gemeente niet veel van deze kortingsbonnen uit te delen, maar verbetert de dienstverlening."