h

Digitaal meldpunt voor klachten over corporaties

21 oktober 2007

Digitaal meldpunt voor klachten over corporaties

De Amsterdamse SP gaat klachten over woningcorporaties inventariseren. Onlangs gaf de gemeentelijke Ombudsman nog aan dat de klachtenafhandeling van de corporaties gebrekkig is. Dit terwijl er veel geklaagd wordt over de (achterblijvende) prestaties bij de gehuurde en gekochte woningen. Voor de SP is dit aanleiding om de klagers een plek te bieden, zodat er voor de politiek munitie is om de corporaties aan te pakken.

Op de website www.klachtenovercorporaties.nl kunnen huurders en kopers al hun klachten kwijt over bijvoorbeeld achterstallig onderhoud, woningsplitsing of huurverhogingen. Waar mogelijk zal de SP hierbij hulp bieden en ook de klachten doorsturen naar de corporatie met het dringende verzoek de klacht af te handelen. Ook inventariseert de SP via deze website de voornaamste klachten, waar vervolgens het Amsterdams college en de woningbouwcorporaties op aangesproken kunnen worden.

Hans Bakker)

SP-raadslid Hans Bakker heeft het initiatief tot deze website genomen. "Al jaren horen we bij de SP veel huurders en kopers klagen over hun corporatie. Zij voelen zich niet serieus genomen. Huurders zijn de vaste klanten van de corporaties; hun klachten moeten adequaat verholpen worden. De kritiek van huurders zou moeten leiden tot beter functioneren van de corporaties. De SP wil de huurders en kopers hier graag bij ondersteunen middels deze website."

U bent hier