h

Feestjes op kosten van de gemeenschap

29 januari 2008

Feestjes op kosten van de gemeenschap

Gebruik van de ambtswoning voor feestelijke doeleinden.

Schriftelijke vragen van Maureen van der Pligt over het gebruik van de ambtswoning voor feestelijke doeleinden.

Inleiding.

Op woensdag 23 januari jl. heb ik in de gemeenteraadsvergadering mondelinge vragen gesteld over het gebruik van de ambtswoning voor een geplande borrel ter gelegenheid van het besluit betreffende de herpositionering van stadstoezicht te houden in de ambtswoning op 6 februari 2008.

In deze vergadering heb ik op een aantal vragen geen of onvoldoende antwoord gekregen van de wethouder. Daarom leg ik deze vragen alsnog, nu als schriftelijke vragen, aan het college voor.

Vragen.

1. Wat gaat wethouder Gehrels vieren met de stadsdeelbestuurders op 6 februari in de ambtswoning? In het besluit staat: de herpositionering van stadstoezicht. Maar aangezien dit besluit dan nog niet is genomen, is de vraag: wat gaat er dan als alternatief gevierd worden?
2. Moet deze bijeenkomst gezien worden als een afsluitende vergadering of een feestelijke borrel?
3. Is het normaal dat gezamenlijke besluiten van stad en stadsdelen gevierd worden door de betreffende bestuurders, op kosten van de gemeente? Bestaan hier richtlijnen voor en zo ja welke?
4. Wat zijn precies de voorwaarden om ambtenaren en/of politici te fteren in de ambtswoning? Om welke uitzonderlijke verrichtingen/uitzonderlijk behaalde resultaten gaat het dan?
5. Wat vindt u van het idee om dergelijke feestjes ook voor mensen uit Amsterdam mogelijk te maken die bijvoorbeeld door vrijwilligerswerk bepaalde zaken voor elkaar hebben gekregen? Als u dat een goed idee vindt, bent u dan bereid een voorstel in die richting aan de raad voor te leggen?

Maureen van der Pligt.

U bent hier