h

Maak station Bijlmer klantvriendelijk

27 februari 2008

Maak station Bijlmer klantvriendelijk

De SP wil dat station Bijlmer snel klantvriendelijk gemaakt wordt. Bij dit in november geopende station zijn servicebalies en verkooppunten zeer moeilijk te vinden en ontbreken loketten helemaal. SP-raadslid Meta Meijer: "Station Bijlmer moet het station van de toekomst worden en staat in de top 10 van grootste stations. Het station ziet er weliswaar mooi uit, maar is volstrekt niet servicegericht."

Meta Meijer)

Station Bijlmer wordt gebruikt door zowel de NS als het GVB. Deze beide vervoerders zijn echter slecht bereikbaar op het station. Er is wel een 'servicebalie' verstopt in een winkeltje, maar loketten ontbreken volledig. Daarnaast is het aantal kaartautomaten zeer beperkt, slecht vindbaar en deels in de openlucht. Ook zijn er nauwelijks voorzieningen om je fiets gratis te stallen. En de toegankelijkheid van het station voor mensen met een functiebeperking laat zeer te wensen over: persoonlijke assistentie is geheel afwezig.

De gebrekkige klantvriendelijkheid past volgens de SP niet bij het zesde station in Nederland. Meijer: "De NS liet dit station feestelijk openen door prinses Maxima als station van de toekomst. Op een dergelijk station hoort dan wel de reiziger centraal te staan. Zeker de incidentele reiziger wordt niet welkom geheten in het doolhof van dit station. Indien de verkoopautomaat al gevonden wordt, is de strippenkaart slechts verkrijgbaar met kleingeld. En voor reisinformatie ben je al helemaal niet welkom op station Bijlmer. Wethouder Herrema moet zich inspannen richting de NS om van het station echt iets moois te maken voor de reizigers."

U bent hier