Buurten in Zuidoost

19 december 2008

Buurten in Zuidoost

Als onderdeel van de landelijke SP-campagne 'Buurten in de buurt' trok ook in Amsterdam Zuidoost een groep actieve leden op 17 december langs diverse woningen. Door mensen in hun woonomgeving op te zoeken probeert de partij een beter beeld te krijgen van de behoeften, wensen en klachten van de bewoners ten aanzien van hun buurt. Zo zijn in de afgelopen periode duizenden mensen in het hele land bezocht. Doel in Zuidoost was de flat Gravestein, waarvan we via aanwezige bewoners op onze onlangs geslaagde ledenavond, diverse klachten vernomen hadden.

Een belangrijk probleem in de flat betreft de veiligheid. 's Avonds durft bijna niemand zijn of haar deur te openen voor bezoek. Criminaliteit staat dan ook hoog op de agenda. Tenslotte waren veel van de bewoners die we spraken ontevreden over het berekende huurbedrag. Deze kwestie speelt al langer en zal door middel van verdere interviews met de bewoners uitgezocht worden.

We besloten de avond met het verspreiden van het restant van onze SP-kranten in de brievenbussen van andere flats. De opgedane informatie zullen we gebruiken voor het versterken van ons werk in Zuidoost op de straat en in de deelraad.