Laurens Ivens lijsttrekker SP in Amsterdam

28 oktober 2009

Laurens Ivens lijsttrekker SP in Amsterdam

De ledenvergadering van de SP in Amsterdam heeft dinsdagavond bepaald dat Laurens Ivens (32) de lijsttrekker wordt in de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2010. Remine Alberts, de huidige fractievoorzitter, staat op plek 2, gevolgd door zittend raadslid Maureen van der Pligt.

Het afdelingsbestuur van de Amsterdamse SP had Remine Alberts (54) voorgedragen als lijsttrekker, maar de leden bepaalden dat Ivens – oorspronkelijk de nummer 2 – de lijst beter zou kunnen trekken. Ivens, op dit moment afdelingsvoorzitter en in de raad onder meer woordvoerder financin, kreeg 53 stemmen tegen 34 voor Alberts. De nummers 1 en 2 zullen zich gezamenlijk inzetten om de SP naar een daverende overwinning in de stad te leiden.

Eerste nieuwkomers op de lijst zijn Peter Kwint (24) en Nikita Shahbazi (33) op plekken 4 en 5. Kwint was jarenlang medewerker voor de Tweede Kamerfractie van de SP op het gebied van verkeer en economische zaken. De van oorsprong Iraanse Shahbazi is bekend van het boek 'Allochtonen en Aardappeleters' over de integratieproblematiek in Nederland.

Kandidaten gemeenteraad 2010)

De top-10 van de kanidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen:

1. Laurens Ivens
2. Remine Alberts
3. Maureen van der Pligt
4. Peter Kwint
5. Nikita Shahbazi
6. Carlien Boelhouwer
7. Paula van Dijnen
8. Robin van der Velden
9. Mienk Graatsma
10. Esra Dede

Op dezelfde ledenvergadering is het verkiezingsprogramma van de SP Amsterdam vastgesteld. Dit programma is <%media(20091217-Verkiezingsprogramma definitief.pdf|hier)%> pdf-document, om dit documenten te lezen heeft u mogelijk extra software nodig. Klik voor meer uitleg. te downloaden.