Bezem door stadspromotie

18 november 2009

Bezem door stadspromotie

De SP wil dat het college eens flink de bezem door de stadspromotie haalt. Nu werken allerlei organisaties langs elkaar heen, wat erg inefficint is en tot veel irritaties leidt. SP-raadslid Laurens Ivens: "De gemeente besteedt miljoenen aan de promotie van de stad en heeft daarbij veel bureaucratie gecreerd. Als het aan ons ligt, wordt er n duidelijke verantwoordelijke aangewezen om de stad te 'verkopen'."

De SP kaartte woensdag in de gemeenteraad de chaos binnen de stadspromotie aan. Het college stelde daarop voor een extra cordinator aan te wijzen om chaotische taferelen te voorkomen. Ivens: "Als organisaties over elkaar heen buitelen, klinkt bemiddeling via een nieuwe cordinator logisch. Maar ik vraag me af in hoeverre die de promotie vlot gaat trekken. Het zou beter zijn om alle organisaties en gemeentelijke subsidiestromen eens tegen het licht te houden. Uiteindelijk zouden we orde in de chaos kunnen scheppen door slechts n organisatie verantwoordelijk te maken. Daarvoor blijven wij ons inzetten."