"Geen geldverkwisting bij Gay Pride"

20 januari 2011

"Geen geldverkwisting bij Gay Pride"

De SP vindt dat de Gay Pride in 2011 een fantastisch evenement moet worden waarbij elke cent goed besteed wordt. Fractievoorzitter Laurens Ivens: "Dit jaar geeft de gemeente een recordbedrag uit aan het evenement, maar het is onduidelijk waarom dit bedrag zo hoog moet zijn. Wij vinden dat het niet aan de strijkstok van de organisatie mag blijven hangen."

Laurens Ivens)

De gemeente kiest bij de organisatie van de botentocht door de stad voor ProGay. Ivens: "De Rekenkamer heeft zich al meermalen kritisch uitgelaten over de verantwoording van de besteding van de subsidie aan ProGay door de gemeente. Het is vreemd dat deze organisatie nu een 18% hogere subsidie aanvraagt en het gemeentebestuur deze zonder pardon lijkt toe te wijzen."

GBA (Gay Business Amsterdam) wil het evenement ook graag organiseren en heeft een aanvraag gedaan voor veel lager bedrag. De SP wil graag dat er alles aan gedaan wordt om er een fantastisch evenement van te maken maar er moet wel goed gekeken worden welk bod het beste is, financieel en inhoudelijk. Ivens: "De gemeente moet niet verblind worden door haar enthousiasme voor dit evenement."