Maaltijden Coronelschool

28 januari 2011

Maaltijden Coronelschool

De Coronelschool is een school voor Langdurig Zieke Kinderen. In het hele land zijn er 11 van deze scholen. In het AD van vandaag staat dat de maaltijden voor de kinderen op deze school op de tocht staan door bezuinigingen van het stadsdeel. Navraag bij de school leverde de informatie op dat de bijdrage vanuit het stadsdeel Nieuw West per 1 januari 2011 is stopgezet. Het stadsdeel betaalde deze bijdrage van oudsher, omdat de school vroeger onder het bestuur van het stadsdeel viel.
De maaltijdverstrekking is essentieel voor deze kinderen zoals ook bleek uit het artikel in het AD. De school vangt het nu tijdelijk op met eigen middelen, maar dit kan niet lang doorgaan op deze wijze.

1. Klopt het dat stadsdeel Nieuw-West niet langer een bijdrage verstrekt voor de maaltijden op de Coronelschool?
2. Om welk bedrag gaat het precies?
3. Kunt u aangeven wat u vindt van deze bezuiniging door het stadsdeel?
4. De kinderen op de school komen vanuit de hele stad naar de Coronelschool. Is het wat u betreft dan niet billijk om vanuit de centrale stad een bijdrage te verlenen voor deze voorziening? Zo nee, waarom is dit volgens u niet aan de orde?
5. Ziet u mogelijkheden, bijvoorbeeld binnen het WMO-budget, om de maaltijden voor deze kwetsbare groep te handhaven?
6. Bent u bereid om zo snel mogelijk met de wethouder van stadsdeel Nieuw West te overleggen over een deze ontstane situatie? Zo nee, waarom niet?

Maureen van der Pligt