OpSPraak: Rechts terug in het hok

2 februari 2011

OpSPraak: Rechts terug in het hok

Politiek café opSPraak was op vrijdag 28 januari wederom een succes. Een groot aantal bezoekers en een panel prominenten vanuit de SP en de vakbeweging gaven een heldere analyse van het huidige rechtse beleid en beantwoordden de vele vragen van het publiek waarbij diverse mogelijkheden zijn besproken om het rechtse beleid te beteugelen.

De vijfde editie van politiek café opSPraak werd druk bezocht door bezoekers van binnen en buiten de SP. Deze keer waren Lot van Baaren (hoofdbestuur AbvaKabo/FNV) en Hans van Heijningen (landelijk secretaris SP) uitgenodigd om in te gaan op het kille rechtse afbraakbeleid en vooral wat we eraan kunnen doen. Diverse mogelijkheden zijn door de gasten besproken, net als manieren om deze in acties om te zetten waarmee uiteindelijk 'rechts terug in het hok' te krijgen is.

Voor het muzikale gedeelte was deze keer een heuse rockband binnengehaald zodat het dak er af kon terwijl de bezoekers aan de bar nog een drankje konden nuttigen. Een zeer geslaagde avond. Het succes van opSPraak wordt uiteraard voorgezet bij de volgende editie, deze keer in Aknathon op de verkiezingsavond op 2 maart.