SP wil vaste ruimte voor Assadaaka

8 maart 2012

SP wil vaste ruimte voor Assadaaka

De SP wil dat vrijwilligersorganisatie Assadaaka een geschikte vaste ruimte krijgt in Oost. SP-deelraadslid Tiers Bakker: "Assadaaka bindt al 20 jaar bewoners aan zich en draagt bij aan integratie, burgerschap, taalontwikkeling en armoedebestrijding. Dat moet beloond worden."

Op vragen van de SP antwoordde wethouder Lieke Thesingh dinsdag niet te weten hoe het verder moet met de civil society, het nieuwe welzijnsbeleid van het stadsdeel. Er is nog geen onderzoek gedaan naar de mogelijke spookcursussen van Civic. Bakker: "De wethouder moet Civic ter verantwoording roepen en bij nieuwe incidenten de relatie met deze welzijnsorganisatie verbreken." Tegelijkertijd moeten volgens de SP de organisaties die wel goed functioneren, zoals vrijwilligersorganisatie Assadaaka, extra ondersteund worden. "Het stadsdeel doet weinig inspanningen de vrijwilligers van Assadaaka van dienst te zijn. Wij willen dat Assadaaka beloond wordt voor het goede werk en een vaste ruimte krijgt in ons stadsdeel."