h

Steigerdoekreclame eindelijk afgeschaft

17 mei 2012

Steigerdoekreclame eindelijk afgeschaft

"Eindelijk zijn we af van die megareclames op steigerdoeken. Het koste bijna meer dan het opleverde en het stadsdeel is nog voor 58.000 euro het schip ingegaan," aldus SP-deelraadslid Frans Icke. Dinsdag maakte Icke in de commissievergadering af waar de SP-fractie in 2006 mee was begonnen: geen huizenhoge, schreeuwerige boodschappen meer die consumenten moeten verleiden tot grote aankopen en die het straatbeeld van de historische binnenstad ontsieren.

Vanaf het moment dat de SP in Centrum in de deelraad zat, heeft de fractie zich ingespannen om steigerdoekreclame tegen te gaan. Bewoners en ondernemers die achter de doeken zaten werden er de dupe van doordat de doeken veel langer bleven hangen dan nodig was voor de onderhoudsbeurt aan het pand. Panden op de zogenaamde A-locaties kwamen elke drie en later elke vijf jaar in de steigers te staan. Als klap op de vuurpijl streken de mediabedrijven enorme bedragen op terwijl het stadsdeel er in verhouding een schijntje aan verdiende. Icke: "Mooi dat ons doorzettingsvermogen is beloond en er een einde is gekomen aan deze ontsiering van de binnenstad."

Zie ook:

U bent hier