Buurten in woonzorgcentrum Nellestein

8 juni 2012

Buurten in woonzorgcentrum Nellestein

Leden van de SP zijn langsgegaan bij woonzorgcentrum Nellestein om te vragen naar de ervaringen van bewoners tijdens het Open Air Festival in het Gaasperpark, dat dit jaar voor de tweede keer werd gehouden. Wethouder Gehrels is al op de hoogte gesteld van de schade aan de bijzondere en kwetsbare natuur door dit festival. Daarnaast hebben bewoners van Zuidoost klachten over geluidsoverlast en het feit dat het Gaasperpark twee weken deels niet toegankelijk was voor gewone recreatie.

De bewoners van het woonzorgcentrum bleken nauwelijks of geen last te hebben gehad van het festival. Men was zeer te spreken over de plantjes en het schoonmaken van de omgeving, hun aangeboden door de organisatie van het Open Air Festival.

De bewoners van de aanleunwoningen daarentegen waren boos; ze hadden zeer veel last gehad (met name op zaterdag), moesten vluchten, dan wel thuisblijven met de ramen en deuren dicht met dat hete weer en het geluid van de tv keihard aan. De zondag daarentegen was rustig. Het festival begon later en met minder podia.

Complimenten wel voor de organisatoren: precies om 23.00 hield de muziek op en het terrein was snel en goed opgeruimd. Boosheid naar portefeuillehouder Emile Jaensch die volgens verschillende bewoners van de aanleunwoningen twee petten op heeft, als portefeuillehouder, waarbij hij nagenoeg geen rekening houdt met de belangen van de inwoners van zijn eigen stadsdeel, terwijl hij als bestuurder van GGA (Groengebied Amstelland) alle belangen van het Open Air Festival verdedigt.