Veel Amsterdammers op kandidatenlijst Tweede Kamer

6 juni 2012

Veel Amsterdammers op kandidatenlijst Tweede Kamer

Op de conceptlijst voor de Tweede Kamer zijn de Amsterdamse SP-leden flink vertegenwoordigd. De zittende Amsterdamse Kamerleden staan vrijwel allemaal hoog op de lijst, alleen Ewout Irrgang heeft aangegeven niet meer verkiesbaar te zijn. Daarnaast wordt de lijst ook gevuld door een aantal nieuwe kandidaten uit onze afdeling.

De Amsterdammers die nu in de kamer zitten en opnieuw kandidaat zijn, zijn Ronald van Raak (3e plek), Sadet Karabulut (6e) en Jasper van Dijk (8e). Ook voormalig Amsterdams raadslid Harry van Bommel staat weer hoog op de lijst (4e).

Nieuwe Amsterdamse kandidaten zijn:
Arnold Merkies (15)
Maureen van der Pligt (gemeenteraadslid, 23)
Tiers Bakker (deelraadslid Oost, 25)
Anneke Wezel (28)
Meta Meijer (fractievoorzitter Oost, 30)
Chris Schaeffer (fractievoorzitter Nieuw-West, 32)
Femke Reudler Talsma (33)
Peter Kwint (duoraadslid, 35)
Niels Jongerius (39)

De Amsterdamse SP is er trots op dat zoveel geschikte SP'ers uit de afdeling op de lijst staan. Dat een aantal volksvertegenwoordigers de (deel)raden wellicht zullen moeten verlaten is wel jammer. Zij zullen de Amsterdammers, en alle andere Nederlanders, na 12 september wel blijven vertegenwoordigen. Op de SP-lijsten voor gemeenteraad en deelraden staan volop mensen die de raden zullen versterken.

Op 30 juni zal de lijst worden vastgesteld door de leden van de SP op het verkiezingscongres. Op 12 september weten we hoeveel zetels de SP krijgt en wie we zullen moeten missen.