h

Maak einde aan hoge kosten voor bellen naar gemeente

15 augustus 2012

Maak einde aan hoge kosten voor bellen naar gemeente

De SP wil dat het stadsbestuur zijn uiterste best gaat doen om een einde te maken aan de hoge kosten voor het bellen naar de gemeente met een mobiele telefoon. Fractievoorzitter Laurens Ivens: "Het is onacceptabel dat veel mobiele bellers meer dan 30 cent per minuut moeten betalen om in contact met de gemeente te komen. Al helemaal omdat er gebruik wordt gemaakt van n centraal nummer en je vaak moet worden doorverbonden wat leidt tot lange gesprekken. Ik wil dat het stadsbestuur zijn uiterste best doet om hier iets aan te doen. Tot die tijd zou ook het goedkope nummer, 020-6241111 overal te vinden moeten zijn."

Ivens)

Al meer dan anderhalf jaar geleden wees de SP het stadsbestuur er al op dat veel telefoonmaatschappijen hoge kosten in rekening brengen voor gesprekken naar 14020, het algemene nummer van de gemeente Amsterdam. Tot nu toe is er weinig gebeurd, en betalen bellers van onder andere T-Mobile en Vodafone minstens 30 cent per minuut. Ivens: "Dit is een slechte zaak. De gemeente moet goed bereikbaar zijn voor vragen en informatie en niet de Amsterdammer op kosten jagen."

Extra aandacht heeft Ivens voor de mensen in de schuldhulpverlening: "Deze mensen moeten continu contact opnemen met de gemeente over allerlei kwesties. Voor hen is het extra kwalijk dat ze zo op kosten worden gejaagd." De SP heeft daarom het stadsbestuur om opheldering gevraagd en voorgesteld dat ook het goedkope nummer overal vindbaar is tot de extra kosten zijn afgeschaft.

U bent hier