Opheldering over weggeven pizza's van belastinggeld

15 augustus 2012

Opheldering over weggeven pizza's van belastinggeld

De SP wil weten waarom het stadsdeel gratis pizza's weggeeft aan mensen die een enquête invullen. SP-deelraadslid in Nieuw-West Erik Bobeldijk: "Ik vind het hartstikke goed dat het stadsdeel bewoners vraag om hun mening over de toekomst van het stadsdeel, maar ik zet echt vraagtekens bij deze methode. We hebben het hier namelijk wel over belastinggeld."

Het stadsdeel geeft een gratis pizza weg aan mensen die een enquête invullen over de toekomst van Nieuw-West. Bewoners kunnen hiervoor een gratis pizza krijgen bij een pizzeria aan de Calandlaan. Het is echter onduidelijk waarom slechts één pizzeria hiervan profiteert, terwijl er in dezelfde buurt nog drie pizzeria's zitten. Ook vindt de SP de vraagstelling in de enquête vaak niet goed. Zo kunnen bewoners alleen aangeven of ze voor kleinschalige winkels of grote winkelbedrijven zijn, een tussenweg met beide is niet mogelijk. Tot slot is onduidelijk wat het stadsdeelbestuur precies gaat doen met de antwoorden op de enquête. De SP heeft daarom het stadsdeelbestuur om opheldering gevraagd.