Maak werk van achterstallig onderhoud Indische buurt

5 december 2012

Maak werk van achterstallig onderhoud Indische buurt

De SP in Oost wil dat het stadsdeelbestuur zich vol gaat inzetten om het achterstallig onderhoud in de Indische buurt verleden tijd te maken. Afgelopen zaterdag was de SP op bezoek in de buurt en constateerde veel misstanden. Gisteravond riep deelraadslid Tiers Bakker het stadsdeelbestuur tot de orde. Bakker: "Het is schandalig hoe verhuurders de woningen laten verkrotten. Het stadsdeel mag hier niet stil blijven zitten. Desnoods pakt de dienst Bouw en Woningtoezicht het aan op kosten van de verhuurder."

Vooral de woningen in de Niasstraat en de Kramatstraat waren er slecht aan toe. De woningen in deze buurt zijn voornamelijk in het beheer van woningcorporatie Eigen Haard en particulier verhuurder Rappange. Veel bewoners klaagden over slecht onderhoud en gebrekkige isolatie. Door de verouderde verwarming zijn veel huizen niet warm te stoken in de wintermaanden.

De verantwoordelijk stadsdeelbestuurder gaf aan dat het stadsdeel al haar best doet om de problemen op te lossen, maar dat hij de oproep van de SP zag als een extra motivatie om de boel aan te pakken. Bakker: "Het is goed dat het stadsdeelbestuur de problemen erkent. Maar wij blijven er bovenop blijven zitten totdat de bewoners van de Indische buurt weer in een fatsoenlijk huis kunnen wonen."