Aanpak geluidsoverlast Panama

7 juni 2013

Aanpak geluidsoverlast Panama

Op aandringen van de bewoners en de SP gaat wethouder van Spijk de geluidsoverlast van club Panama aanpakken. De isolatie van de nachtclub zal worden verbeterd en er komt extra aandacht voor handhaving van de regels rondom geluidsoverlast. SP-duoraadslid Dessie Lividikou: "De bewoners hebben al jaren last van ernstige geluidsoverlast, dat moet nu een keer afgelopen zijn. Daarom zijn we blij dat het stadsdeelbestuur in actie komt."

Al jarenlang ervaren buurtbewoners veel overlast van club Panama op de kruising van de Piet Heinkade en de Oostelijke Handelskade. Na een lange procedures van de bewoners tot aan de Raad van State en meerdere vragen van de SP in de deelraad, lijkt er nu echt een oplossing te komen voor de bewoners in huizencomplex Argentini in het Oostelijk Havengebied.

De SP gaat de bewoners informeren over de toezeggingen van de wethouder en houdt de komende maanden de vinger aan de pols. De SP vindt het belangrijk dat er de komende maanden onverminderde aandacht blijft voor handhaving van geluidsoverlast, niet alleen 's avonds, maar ook 's nachts. Lividikou: "We hebben de wethouder gevraagd om na de zomer met een stand van zaken te komen in de commissie. Mocht de situatie na de zomer niet verbeterd zijn dan zullen wij onmiddellijk aan de bel trekken."