Witboek Diakonie tegen ontslag 100 thuiszorgmedewerkers

29 augustus 2013

Witboek Diakonie tegen ontslag 100 thuiszorgmedewerkers

Medewerkers en clinten van de Thuiszorg Diakonie hebben vandaag samen met de SP een witboek overhandigd aan zorgwethouder Eric van der Burg (VVD). SP-fractievoorzitter Laurens Ivens: "Zo'n honderd trotse thuiszorg medewerkers dreigen hun baan kwijt te raken, terwijl de Diakonie de noodzaak daarvoor niet kan aantonen. Wij roepen het stadsbestuur op tot actie om dat te voorkomen!"

Al sinds het begin van de zomer staan de banen van zo’n honderd medewerkers van de Thuiszorg Diakonie in Buitenveldert op de tocht. De noodzaak daartoe is volgens onder meer de vakbond en de SP niet duidelijk. Onlangs werden 569 handtekeningen aangeboden aan het bestuur van de Diakonie tegen de ontslagen.

De afgelopen weken zijn verhalen van medewerkers en cliënten verzameld over het thuiszorgwerk van de Diakonie. Deze verhalen zijn nu gebundeld in het witboek en aangeboden aan het stadsbestuur. Met het witboek genaamd 'Aan de hulp ligt het niet' willen cliënten en medewerkers duidelijk maken dat de gemeente in actie moet komen om te voorkomen dat zo’n 100 medewerkers hun baan verliezen en de zorg van de cliënten in het geding komt.