Einde willekeurige behandeling ondernemer

19 februari 2014

Einde willekeurige behandeling ondernemer

Op verzoek van de VVD en de SP komt stadsdeel Centrum patisserie Kuyt tegemoet in een juridische strijd om een deur. Die strijd duurt nu al acht jaar. SP-fractievoorzitter Nelly Duijndam: “Het is goed dat deze ondernemer nu kan ondernemen. Door de strijd met het stadsdeel dreigde de patisserie haar deuren te moeten sluiten. We moeten juist zuinig zijn op onze kleine ondernemers.”

De strijd tussen het stadsdeel en patisserie Kuyt ging over een deur tussen de winkel en een ‘tearoom’ daarnaast. Het stadsdeel wilde die deur niet toestaan waardoor de patisserie te weinig klanten had. Op andere plekken in het Centrum gaf het stadsdeel juist wel toestemming voor het plaatsen van deuren tussen twee panden.

Duijndam: “Het stadsdeel moet ondersteunend zijn voor kleine ondernemers, niet nodeloos hinderend. De strijd om de deur bij patisserie Kuyt had veel weg van willekeur. Gelukkig komt er nu een eind aan de strijd zodat zowel de ondernemer als het stadsdeel hun energie weer beter kunnen gebruiken.”