Roemer en Ivens: 'Maak van je stemkaart een rode kaart'

23 februari 2014

Roemer en Ivens: 'Maak van je stemkaart een rode kaart'

De SP Amsterdam is zondag in Osdorp begonnen met het verspreiden van rode kaarten waarin ze Amsterdammers oproepen niet thuis te blijven tijdens de gemeenteraadsverkiezingen. De komende week zal de partij deur-aan-deur 100.000 van deze kaarten verspreiden. Emile Roemer en de Amsterdamse lijsttrekker Laurens Ivens onthulden het eerste exemplaar.

Roemer sprak campagnevrijwilligers toe en benadrukte het belang van een goede uitslag in de grote steden. 'Er komt ongelooflijk veel ellende vanuit Den Haag op jullie af. Een grote SP is van levensbelang voor Amsterdammers en een krachtig signaal naar het kabinet.'

Volgens Laurens Ivens is thuisblijven geen keuze. 'Ik snap best dat mensen te gehad hebben met de gevestigde partijen, maar als je niet gaat stemmen stem je in en verandert er niks. Een stem op de SP is een stem voor een sociale stad.'

Na de aftrap in Osdorp De Punt - uitgekozen omdat hier de opkomst bij de vorige raadsverkiezingen het laagst was van de hele stad - verspreidden enkele tientallen actieve SP'ers de eerste rode kaarten en belden ze aan om met Osdorpers te praten over het belang van hun stem.

Bijlage: