10 miljoen voor aanpak achterstallig onderhoud Oost

30 december 2015

10 miljoen voor aanpak achterstallig onderhoud Oost

Het stadsbestuur trekt tien miljoen euro uit voor de aanpak van achterstallig onderhoud aan sociale huurwoningen in Jeruzalem (Watergraafsmeer) en de Indische buurt, beide in stadsdeel Oost. SP-wethouder Laurens Ivens: "Dit is goed nieuws voor de huurders, die hierdoor een beter huis krijgen. Het is ook goed nieuws voor de stad omdat door deze investeringen meer sociale huurwoningen behouden blijven."

Het geld komt uit een pot van 30 miljoen die dit stadsbestuur apart heeft gezet voor het aanpakken van achterstallig onderhoud in zes buurten in Amsterdam. Na de Van der Pek buurt zijn Jeruzalem en de Indische buurt de tweede en derde buurt die profiteren van de aanpak van de gemeente. Niet alleen de gemeente maar ook de corporaties Rochdale (Jeruzalem) en Eigen Haard (Indische buurt) trekken geld uit voor de renovatie.

Met het geld wordt achterstallig onderhoud weggewerkt en worden de sociale huurwoningen beter geïsoleerd. Ivens: "Dat is in deze buurten hard nodig. Er is lang geen onderhoud gedaan waardoor de huizen in een matige staat verkeren. Bovendien betalen huurders zich scheel aan stookkosten. Ik ben blij dat we dit met extra geld nu kunnen aanpakken."