SP onderzoekt veranderingen hulp bij huishouden

8 januari 2016

SP onderzoekt veranderingen hulp bij huishouden

De SP begint een onderzoek naar de veranderingen bij de hulp bij het huishouden in Amsterdam. De SP is benieuwd naar de ervaringen van cliënten en medewerkers nu er van alles verandert. Daarvoor is er een enquête gemaakt op amsterdam.sp.nl/thuiszorg.

Den Haag kiepert momenteel flinke bezuinigingen in de zorg over de schutting bij de gemeente. De SP heeft daar vaak tegen gedemonstreerd, zoals op 12 september in het Westerpark. En in Amsterdam heeft de SP het in het coalitieakkoord voor elkaar gekregen dat er in 2015 nog geen zorguren werden gekort.

Maar vanaf 2016 gaat er ook voor veel Amsterdammers wat veranderen. Mensen die hulp bij het huishouden hebben, krijgen een ‘keukentafelgesprek’. Daarin worden afspraken gemaakt over hoeveel hulp iemand krijgt om een schoon huis te houden.

Nelly Duijndam: “Bent u medewerker of cliënt, of bent u mantelzorger van een cliënt? Dan wil ik u vragen uw ervaringen te delen. Kent u mensen die in de zorg werken of hulp bij het huishouden krijgen? Geef vooral door dat wij graag horen hoe het gaat. Wij hebben uw verhalen nodig om ervoor te zorgen dat hulpbehoevende Amsterdammers de zorg krijgen die ze nodig hebben. Alvast bedankt voor uw hulp!”