2500e gratis laptop uitgereikt

7 juni 2016

2500e gratis laptop uitgereikt

SP-wethouder Arjan Vliegenthart heeft de 2500e gratis laptop uitgereikt voor jongeren die opgroeien in een gezin met een laag inkomen. Vliegenthart: “Tegenwoordig is voor het maken van je huiswerk een laptop of computer hard nodig. Ik ben blij dat we met deze gemeentelijke ondersteuning digitale uitsluiting voorkomen en al deze kinderen gewoon mee kunnen doen.”

Foto: Anko Stoffels

Foto Anko Stoffels

Ouders met een kind op het voortgezet onderwijs of MBO tot 18 jaar kunnen een keer per vijf schooljaar een laptop aanvragen bij de gemeente. Ook is er een vergoeding van 200 euro voor de kosten van de internetverbinding.

Vliegenthart: “Het is goed dat al zoveel ouders de gemeente hebben weten te vinden. We werken daarvoor ook goed samen met de scholen. Ons doel is zoveel mogelijk van zulk soort ondersteuning terecht laten te komen bij mensen die het nodig hebben, zodat iedereen in Amsterdam mee kan doen. Onafhankelijk van de dikte van je portemonnee.”

Het aanvragen van een laptop kan via de website van de gemeente.