Stadsbestuur redt Buurtwerkkamers Zuidoost

12 oktober 2016

Stadsbestuur redt Buurtwerkkamers Zuidoost

Wethouders Vliegenthart (SP) en Van der Burg (VVD) gaan met de buurtwerkkamers in Zuidoost om de tafel om een oplossing te zoeken voor het  stoppen van hun Rijkssubsidie. De subsidie die door het Rijk wordt opgeheven en eind dit jaar op is, werd beheerd door het stadsdeel. Zowel het Rijk als het stadsdeel hadden tot nu toe geen actie ondernomen om hier iets aan te doen.

SP-wethouder Arjan Vliegenthart: “De buurtwerkkamers staan dicht bij de mensen in de buurten en zijn erg belangrijk met het goede werk dat ze doen. Ik kom daarom graag met mijn collega-wethouder in actie om de buurtwerkkamers te redden.”

In stadsdeel Zuidoost zijn drie Buurtwerkkamers: Multibron in Venserpolder, De Handreiking in de H-buurt en Casa Jepie Makandra in Holendrecht. Buurtwerkkamers bieden allerlei soorten ondersteuning voor bewoners, zoals een formulierenbrigade of voorlichting over zorg en welzijn. Ook helpen de buurtwerkkamers mensen naar werk of een andere nuttige dagbesteding.