SP presenteert film: ‘Straatvechters op het pluche’

18 januari 2017

SP presenteert film: ‘Straatvechters op het pluche’

Vandaag ging in filmmuseum Eye de  film ‘Straatvechters op het pluche' in première, over hoe de SP meebestuurt in Amsterdam. De film laat zien dat om van besturen een succes te maken het belangrijk is activistisch te blijven. SP-fractievoorzitter Daniel Peters: “Wethouders leveren is mooi, maar om echt resultaat te boeken is het belangrijk jezelf te blijven, mensen te mobiliseren en actie te blijven voeren.”

Foto: SP

Filmmaakster Dessie Lividikou liep een jaar met de SP mee. Ze was aanwezig bij verschillende acties en bijeenkomsten, zoals de superzaterdag in Zuidoost, een hulpdienstactie in de Vogelbuurt en de actie voor goed woningonderhoud in Holendrecht. Peters: “Als je de krant leest zie je vooral wat onze wethouders doen. Maar hun werk wordt gesteund door activisten die in de media vaak onzichtbaar blijven. SP’ers en buurtbewoners die samen in actie komen om hun huis, hun buurt of hun leefsituatie te verbeteren. Juist dit activisme is de sleutel tot succes.”

Na afloop van de filmvertoning sprak Emile Roemer de zaal toe. "De kracht van de SP blijft om mensen op te zoeken in buurten of op de werkvloer. Door samen met de mensen op te trekken kunnen we de macht pakken." Aldus Roemer.

De komende weken gaat de film op tournee langs verschillende buurten in de stad. Deze filmmiddagen en –avonden zijn gratis en openbaar voor iedereen. De traieler van de film is te bekijken op ons Youtubekanaal.

• 24/1, 19:00, filmavond Nieuw-West.
    Locatie: buurthuis de Honingraat, Slotermeerlaan 103.
    Met SP-raadslid Nelly Duijndam.
  • 27/1, 16:00, filmmiddag Zuidoost.
    Locatie: buurthuis Holendrecht. Holendrechtplein 38.
    Met SP-raadslid Erik Flentge.
  • 3/2, 20:00, filmavond Noord.
    Locatie: buurthuis De Meeuw, Motorwal 300.
    Met SP-wethouder Laurens Ivens.

Houd onze agenda in de gaten voor meer data en locaties.