SP-leden kiezen nadrukkelijk voor Amsterdammers

18 november 2017

SP-leden kiezen nadrukkelijk voor Amsterdammers

Foto: Jonne Geurts

De leden van de Amsterdamse SP hebben op de ledenvergadering in CREA het verkiezingsprogramma en de kandidatenlijst voor de Gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018 vastgesteld.

‘Amsterdam van Amsterdammers’ heet het verkiezingsprogramma waarmee de SP de komende jaren Amsterdam wil bevrijden van het grote geld. Lijsttrekker Laurens Ivens: “Amsterdam wordt steeds drukker en duurder en daardoor worden we steeds minder tolerant naar elkaar toe. Met dit programma en met deze kandidaten zorgen we er voor dat niet langer de expats en het grote geld de dienst uitmaken in de stad, maar dat de Amsterdammer weer de baas wordt.”

Op initiatief van de leden werden er nog diverse voorstellen aan het programma en de standpuntenlijst toegevoegd. Zo is opgenomen dat organisaties en bedrijven die zich schuldig maken aan discriminatie, op een zwarte lijst komen en uitgesloten worden van overheidsaanbestedingen. Ook is toegevoegd dat Amsterdam de komst van grote bedrijven die zich schuldig maken aan milieuvernietiging of mensenrechtenschendingen gaat tegenwerken.

Het aangepaste programma verschijnt binnenkort op deze website. De definitieve top 10 is als volgt:

1. Laurens Ivens
2. Erik Flentge