Amsterdam maakt kennis met Lilian Marijnissen

4 februari 2018

Amsterdam maakt kennis met Lilian Marijnissen

Foto: SP

Afgelopen vrijdag bezocht Lilian Marijnissen Amsterdam. Lilian leerde de stad beter kennen en bezocht  en aantal buurten om samen met buurtbewoners te praten over wat er de afgelopen jaren is bereikt, maar ook om vast te stellen dat er nog heel veel is om voor te strijden in Amsterdam.

Samen met SP-lijsttrekker Laurens Ivens ging Lilian Marijnissen op bezoek in de Van der Pekbuurt. Tot een aantal jaar terug dreigde deze buurt in Noord te worden gesloopt. Intussen is al een flink deel van de buurt opgeknapt en is de buurt monumentaal verklaard.

Foto: SP

Vervolgens was de Vogelbuurt aan de beurt, waar de strijd voor renovatie nog volop bezig is. Nog veel huizen hebben te kampen met ernstige onderhoudsklachten, zo liet buurtbewoonster Eva zien.

Na een optreden bij AT5, was er in Zuidoost een uitgebreide kennismaking met Lilian voor de Amsterdamse leden van de SP. Zo hoorden we wat ze van Bernie Sanders vind ('inspirerend'), legde ze uit waarom de strijd voor gelijke vrouwenrechten zoveel meer omvat dan alleen meer vrouwen aan de top, en wist ze de aanwezigen ervan te overtuigen dat de leus 'geen woorden maar daden' toch nog behoorlijk goed op ons Amsterdammers van toepassing is.