Uitbreiding Bridge Hotel voorlopig van de baan

3 februari 2021

Uitbreiding Bridge Hotel voorlopig van de baan

Foto: Jan Mast
SP'ers in actie tegen de uitbreidingsplannen

De rechter heeft voorlopig een streep gezet door de uitbreiding van het Bridge Hotel aan de Amstel. De plannen om het hotel uit te breiden moeten opnieuw getoetst worden aan het strenge hotelbeleid dat sinds een paar jaar geldt in Amsterdam. SP-raadslid Tiers Bakker: “Dit is fantastisch nieuws. Samen met bewoners hebben we actiegevoerd tegen de uitbreiding van het hotel en vóór de komst van een hotelstop in het Centrum. Amsterdam heeft behoefte aan woningen, niet aan extra hotelkamers.”

De rechtspraak over het Bridge Hotel is aangespannen door de Vereniging Vrienden van de Amsterdamse Binnenstad. Officieel is de uitbreiding nog niet van de baan.  De gemeente heeft nog de mogelijkheid tegen de uitspraak in beroep te gaan. Wat de SP betreft gaat er snel een definitieve streep door de uitbreidingsplannen.

Bakker: “Ik ben optimistisch en strijdlustig. Het is soms juridisch getouwtrek en een strijd van de lange adem, maar ik ben er van overtuigd dat bewoners net als bij het ‘gat in de Kinkerbuurt’ gaan winnen. Ook daar is de komst van een hotel tegen gehouden.’