SP houdt 48-uurs campagnemarathon in Amsterdam

6 september 2012

SP houdt 48-uurs campagnemarathon in Amsterdam

SP Amsterdam zal van donderdag 6 september 18.00 uur tot en met zaterdag 8 september 48 uur aan een stuk campagne voeren voor de verkiezingen van 12 september. Tijdens deze campagnemarathon zullen vrijwilligers samen met kandidaat-Kamerleden zoveel mogelijk mensen spreken over de verkiezingen.

Tijdens deze campagnemarathon worden uiteenlopende plekken in Amsterdam bezocht. Ook in de nacht gaat de campagne door. Campagneleider Malu Ler: "'s Nachts bezoeken we bijvoorbeeld ziekenhuizen en politieposten. Bij de politie wordt geklaagd over tekort aan mankracht en een teveel aan bureaucratie. En mensen in de zorg zijn helemaal klaar met de marktwerking. De zorg wordt daardoor duurder, maar niet beter. De SP wil deze problemen oplossen. We bezuinigen op management en marktwerking, zodat er voor iedereen goede en betaalbare zorg is."

Tijdens de twee nachten worden verder ook avondwinkels, taxistandplaatsen en snackbars bezocht. Overdag is de SP te zien bij verschillende Amsterdamse markten, treinstations, verzorgingshuizen en wordt er bij mensen aangebeld in Amsterdam Oost. Op verschillende plekken zijn debatten en op vrijdagmiddag wordt er een uitgebreide botentour georganiseerd door de grachten. Aansluitend zijn er kroegentochten, georganiseerd door de roze werkgroep van de SP en door ROOD, de jongerenclub van de SP.

Deelnemende kandidaat-Kamerleden zijn: Nine Kooiman, Eric Smaling, Meta Meijer, Maureen van der Pligt, Femke Reudler Talsma, Chris Schaeffer, Peter Kwint en Niels Jongerius. Zij zullen op verschillende momenten meedoen met de campagnemarathon in Amsterdam.

Op de hoogte blijven van de campagnemarathon? Dat kan via deze website, Facebook of Twitter.