Blokkeer 'zelfbenoeming' Veerman als commissaris Noord-Zuidlijn

9 september 2009

Blokkeer 'zelfbenoeming' Veerman als commissaris Noord-Zuidlijn

De SP wil dat de gemeenteraad de benoeming van Cees Veerman als voorzitter van het projectcommissariaat voor de Noord-Zuidlijn blokkeert. SP-raadslid Hans Bakker: "Veerman heeft als hoofd van de onderzoekscommissie Noord-Zuidlijn voor dat commissariaat gepleit en wordt er nu zelf voorzitter van. Hij heeft dus een baantje voor zichzelf gecreerd waar hij nog 40.000 euro per jaar voor krijgt ook. Dergelijk gedrag moet de raad niet goedkeuren."

De CDA'er Veerman werd eerder dit jaar aan het hoofd gesteld van de commissie die voor het college onderzocht wat er de afgelopen jaren misging rond de aanleg van de Noord-Zuidlijn en hoe de toekomst van de metrolijn eruit ziet. Hij adviseerde het gemeentebestuur en de raad de aanleg voort te zetten. Daarnaast deed hij de aanbeveling een soort raad van commissarissen in te stellen die moest toezien op het goede verloop van de aanleg. De SP vindt het van de zotte dat Veerman hier, op verzoek van wethouder Gerson, nu zelf voorzitter van wordt.