SP in actie voor behoud Pontje Nieuwe Meer

15 oktober 2024

SP in actie voor behoud Pontje Nieuwe Meer

Foto: Erik Bobeldijk

Zondag 13 oktober vond een feestelijke demonstratie plaats op de kade bij de Nieuwe Meer, waar bewoners en betrokkenen zich verzamelden om aandacht te vragen voor het behoud van de veerpont. SP-raadslid Erik Bobeldijk was aanwezig om de actie te steunen en om in gesprek te gaan met de aanwezigen over het belang van het pontje, dat de Oeverlanden in Nieuw-West verbindt met het Amsterdamse Bos.

Bobeldijk: “Het gaat om een relatief klein bedrag dat nodig is om de veerpont een jaar lang het hele weekend te laten varen. Dat gat moet het stadsbestuur gemakkelijk kunnen dichten."

De veerpont dreigt haar subsidie te verliezen, wat betekent dat deze mogelijk niet meer het hele weekend zal varen. Voor veel Amsterdammers is het pontje echter een belangrijke verbinding en recreatiemogelijkheid. De SP heeft in de gemeenteraad aandacht gevraagd voor dit probleem en blijft zich inzetten voor het behoud van deze waardevolle voorziening.

Tijdens de demonstratie was er muziek en gezelligheid, en ondanks de dreiging van slecht weer kwamen veel mensen samen om hun steun te betuigen. De SP blijft in gesprek met het stadsbestuur om ervoor te zorgen dat het pontje ook in de toekomst beschikbaar blijft voor iedereen.