Nicole Temmink

Nicole Temmink (1987) woont in Oost en werkt als fractiemedewerker voor de landelijke SP. Daarnaast is ze bestuurslid van de SP in Amsterdam. Ze was raadslid namens de SP in Groningen en streed daar met bewoners voor een goed evenementenbeleid, waarbij de inwoners werden gehoord én er plek bleef voor festivals. Temmink studeerde filosofie en werkte bij de Belastingtelefoon. Ze is sinds 2005 actief voor de SP, volgens haar de enige partij die zowel buiten als binnen het parlement strijdt voor een menswaardige, solidaire en gelijkwaardige samenleving. Ze vindt het schrijnend dat sommigen met gemak zevenhonderd euro kunnen betalen voor een trui uit de P.C. Hooftstraat terwijl anderen zich elke maand zorgen maken of ze de huur wel kunnen opbrengen. Daarom vindt ze het belangrijk om met Amsterdammers te knokken voor een stad waarin iedereen een eerlijke kans krijgt bij het streven naar een gelukkig leven.