Remine Alberts

(020) 552 34 30

Remine Alberts (1954) is weduwe en moeder van een volwassen dochter. Ze is raadslid namens de SP in Amsterdam en voorzitter van de SP-fractie in de Provinciale Staten van Noord-Holland. Ooit stond ze voor de klas als leraar maar is nu het langstzittende lid van de gemeenteraad. Ze woont in Buitenveldert, bijna letterlijk om de hoek van het Amsterdamse Bos. Het afgelopen jaar heeft ze met actiegroeperingen en bewoners uit Zuidoost succesvol gestreden voor het behoud van de rechtstreekse verbinding van metro 53 tussen Centraal Station en Gaasperdam. Ze wil dat Amsterdam groener en duurzamer wordt door meer ruimte te geven aan fietsers en voetgangers, maar ook aan het openbaar vervoer. In alle wijken moeten Amsterdammers binnen 300 meter een metro, bus of tram kunnen pakken, vindt ze. Voor dit doel zullen auto’s – inclusief peperdure parkeergarages – moeten wijken. Met als pluspunt dat minder auto’s ook beter is voor de luchtkwaliteit.