Militaire wapenbeurs Marelec

18 april 2006

Militaire wapenbeurs Marelec

Op 19, 20 en 21 april is er alweer een wapenbeurs in Amsterdam !
We roepen op om mee te doen met een protestmanifestatie op 19 april.

)

Wat is Marelec?
Een militaire beurs, die op 19, 20 en 21 april plaatsvindt op Marinebasis Kattenburg in Amsterdam. Op deze beurs ontmoeten leger-onderdelen en wapenbedrijven elkaar om elkaar te ontmoeten en zaken te doen. In het geval van Marelec gaat het dan om de nationale marines van de VS, Nederland, groot Brittanni, Frankrijk, enz. en wapenbedrijven zoals bijv. DSTL en QinetiQ e.a.
Daar komt bij dat n van de marine-technieken die aan bod komt op Marelec, sonar is. Sonar veroorzaakt de dodelijke caissonziekte bij dolfijnen en walvissen.
Voor meer informatie zie www.ontwapen.org

Wat kan je doen ?
Kom op woensdag 19 april om 13:30 uur naar de "Ontwapen" manifestatie en blokkade bij de hoofdpoort van Marinebasis Kattenburg in Amsterdam.
Er is muziek van Zibabu en Nuclear Kazoo. En sprekers over wapenhandel en sonar. En namens de SP spreekt fractievoorzitter Remine Alberts.
We vormen een picketline om de beursbezoekers te laten weten dat ook nu weer niet welkom zijn in Amsterdam. En aansluiten is een blokkade van de hoofdpoort.

Kom op donderdag 20 april naar de lawaaidemonstratie tijdens het diner van de wapenhandelaren in het Scheepvaartmuseum, naast de Marinebasis, aanvang 20:00 uur.
Er wordt voorverzameld om 19:30 uur bij Plantage Doklaan 8.