Steeds meer leden voor de SP

30 september 2006

Steeds meer leden voor de SP

De SP groeit nog steeds. Sinds de gemeenteraadsverkiezingen hebben weer vele tientallen mensen zich aangesloten bij de Amsterdamse SP. Met de ledenwerfactie die momenteel loopt gaat de afdeling al richting de drieduizend leden. Gisteren kwamen enkele tientallen nieuwe leden bij elkaar in Huize Lydia om kennis te maken met elkaar en de rest van de SP.

Nog steeds blijken veel mensen het regeringsbeleid een belangrijke reden te vinden om lid te worden van de SP. Ook in de tijd van de Paarse kabinetten leverde dit al een enorme ledenaanwas op. Ook het lokale beleid is een aanleiding om lid van de SP te worden. Het college van PvdA en GroenLinks maakt van Amsterdam zeker nog geen sociale stad.

De landelijk campagneleider Hans van Heijningen legde gisteren uit waarom de SP op de drempel van een belangrijke doorbraak staat. Deze verkiezingen kan de SP doorgroeien en mogelijk zelfs (samen met PvdA en GroenLinks) een regering gaan vormen. De SP-campagne zal zich ook richten op dit nieuwe perspectief en afrekenen met drie kabinetten Balkenende.
Kennismakingsavond nieuwe leden)
Hans van Heijningen bespreekt de campagne

De lokale fractievoorzitter Remine Alberts maakte duidelijk dat er de afgelopen 30 jaar veel veranderd is bij de SP. Vooral de enorme groei van de leden zorgt ervoor dat de slagkracht is toegenomen. Elk lid kan op zijn/haar manier een bijdrage leveren aan een beter Amsterdam.
Kennismakingsavond nieuwe leden)
Fractievoorzitter Remine Alberts aan het woord

De nieuwe leden staan te popelen om actief te worden in de campagne. Met het vele campagnemateriaal op komst zullen ook zij zich niet vervelen. De SP heeft het juiste antwoord, het enthousiasme en de leden. Dit wordt een fantastische campagnetijd.