ROOD steekt de handen uit de mouwen

13 november 2006

ROOD steekt de handen uit de mouwen

Je kan lang praten over problemen, maar je kan ook de handen uit de mouwen steken en helpen aan een oplossing. Daarom heeft ROOD, jong in de SP, op een vrije zondag kinderboerderij "de Pijp" geholpen bij hun werkzaamheden. Om een steentje bij te dragen aan het opknappen van de boerderij, en tegelijkertijd de vrijwilligers die daar elk weekend aan werken een hart onder de riem te steken.

ROOD werd warm onthaald, met een kopje heerlijke verse thee. Maar na lekker opgewarmd te zijn, moest er echt gewerkt worden. Er moesten stoepranden aangelegd worden. Dit lijkt op het eerste gezicht niet zo lastig. Maar schijn bedriegt. Na een aantal demonstraties, moesten we het toch echt zelf gaan doen...

Malu aan het werk)

Na de eerste mislukking en hulp, kregen we het langzaam maar zeker onder de knie. Het ging steeds sneller. Helaas hielp het weer niet echt mee. We stonden veelal in de regen en krachtige wind. Maar dit mocht de pret niet drukken. Nadat ons stoeprandje overeind stond, maakten de schaapjes er dankbaar gebruik van. We waren best trots: we hadden dit tenslotte nog nooit eerder gedaan.

De schapen zijn er blij mee)

ROOD was positief verrast over het aantal vrijwilligers dat hier werkt, en hoe lang al. Veelal bestaat het team uit mensen die een dag of meer per week meehelpen. Ook kinderen en jongeren zijn van de partij. Er is voor jongeren zelfs een wachtlijst! Het werk wat deze mensen verzetten, en op welk niveau is ongelofelijk. Alles wordt heel kundig gedaan, waarbij iedereen zijn eigen specialiteit heeft. Zo ontstaat er een prachtige samenwerking, met als product een prachtige kinderboerderij. Deze mensen verdienen alle steun en medewerking. Dus mocht je genteresseerd zijn: loop gewoon eens naar binnen, en meld je aan. Al is het maar voor een paar uur per week.

SoeP)

Naderhand hebben de ROOD-leden met een aantal vrijwilligers een heerlijk kopje tomatenSoeP gegeten. We hopen dat het vrijwilligerswerk altijd voortgezet mag worden, en dat iedereen die een paar uurtjes vrij heeft, zich aanmeldt.