SP organiseert inspraak ParkStad

14 december 2006

SP organiseert inspraak ParkStad

"Dan doen we het maar zelf", aldus SP-raadslid Hans Bakker. Komende zaterdag geeft de SP bewoners de gelegenheid te reageren op de bouw- en sloopplannen in de Westelijke Tuinsteden. De woningbouwcoperaties denderen over de bewoners heen en ook de stadsdelen laten het afweten. "Wij zijn wel benieuwd naar de mening van de bewoners", zegt Bakker, "daarom kunnen ze in ieder geval zaterdag bij ons hun verhaal kwijt."

Hans Bakker)

De SP voert actie tegen de plannen van ParkStad omdat hiermee Nieuw-West voor velen onbetaalbaar wordt, doordat veel gesloopte woningen vervangen worden voor duurdere huizen. Daarnaast zal in delen van deze wijken betaald parkeren ingevoerd worden en zijn er voor bewoners nauwelijks mogelijkheden om mee te praten over deze plannen.

Op het Osdorpplein zijn zaterdag 16 december van 13:00 tot 15:00 uur activisten en raadsleden van de SP aanwezig om de bewoners te horen. Natuurlijk wordt er ook voor enige verwarming gezorgd.