Met de ZO-krant op pad

23 oktober 2008

Met de ZO-krant op pad

Op vrijdagavond 17 oktober ging de SP in Zuideramstel op pad om de ZO-krant huis-aan-huis aan de bewoners aan te bieden. Elke bewoner kreeg de vraag wat hij of zij van de buurt vond. Remine Alberts, fractievoorzitter in de gemeenteraad en bewoner van Zuideramstel, was er ook bij om te helpen. De bewoners reageerden enthousiast op de ZO-krant en spraken openhartig over hun problemen.

In het algemeen waren de meeste bewoners best tevreden over hun buurt. Sommige bewoners hadden overlast van hangjongeren op straat. Op het Meerhuizenplein zijn een aantal voorzieningen en een speelruimte voor jongeren, sommige jongeren blijven in groepjes op straat hangen. Andere bewoners vonden dat er een mobiele fietsenstalling nodig is. Door werkzaamheden op de Hollanderechtstraat is er een tekort aan fietsstallingen voor de bewoners. Door de renovatie en de bijbehorende werkzaamheden op de Rijnstraat hebben sommige bewoners last van verkeer maar ze hopen dat het tijdelijk is. Ook het storten van grofvuil bij de ondergrondse containers stoort sommige bewoners; zij zouden meer toezicht van de milieupolitie willen. En natuurlijk veroorzaakt de hondenpoep, net als in andere buurten van Amsterdam, rritatie bij de bewoners.

Voortaan weten de bewoners in Zuideramstel dat ze voor hun klachten en problemen altijd bij de SP terecht kunnen.