Ondernemingsraad buiten reorganisatie DMO gehouden

1 april 2009

Ondernemingsraad buiten reorganisatie DMO gehouden

Bij de Gemeentelijke Dienst Maatschappelijke Ontwikkeling (DMO) vindt een reorganisatie plaats zonder dat daarover advies is gevraagd aan de ondernemingsraad. SP-raadslid Carlien Boelhouwer vindt dat de gemeente het voorbeeld moet geven als het gaat om goed personeelsbeleid. "Bij ingrijpende ontwikkelingen moet juist het personeel goed betrokken worden. Dat is alleen maar goed voor de kwaliteit."

Carlien Boelhouwer)

Boelhouwer heeft het gevoel dat de DMO, die onder meer verantwoordelijk is voor onderwijs, sport en cultuur in de stad, wordt 'uitgekleed'. Eerst werd bekend dat het leerlingenvervoer van deze dienst is overgeheveld naar de Dienst Werk en Inkomen (DWI). Daarna kwam het nieuws dat ook de afdeling Educatie en Inburgering onder de DWI gaat vallen. "Over beide veranderingen is de ondernemingsraad niet gekend. Dat geldt overigens ook voor de vele managementwisselingen binnen de dienst", zegt het SP-raadslid.

Boelhouwer wil van verantwoordelijk wethouder Marijke Vos weten hoe het personeel betrokken wordt bij de veranderingen binnen de gemeentelijke dienst. Daarnaast wil ze weten wat de reorganisaties bij DMO van de afgelopen jaren hebben gekost.