Winterbanden voor leerlingen- en gehandicaptenvervoer

3 februari 2011

Winterbanden voor leerlingen- en gehandicaptenvervoer

Op verzoek van de SP gaat de gemeente zich inzetten om alle busjes die gebruikt worden voor het vervoer van leerlingen en gehandicapten te voorzien van winterbanden. De SP had hierom gevraagd nadat er problemen waren ontstaan met het vervoer tijdens de extreme sneeuwbuien in december. SP-fractievoorzitter Laurens Ivens: "Die banden moeten natuurlijk gewoon verplicht worden voor de busjes die deze groepen vervoeren. Het is veel veiliger en maakt dat het vervoer gewoon door kan gaan bij wat extremer weer."

Laurens Ivens)

In december bleek dat het niet verplicht is voor dit vervoer om met winterbanden te rijden. De consequentie was dat leerlingen extra vroeg van school gehaald werden. "Ivens je moet er toch niet aan denken dat er een ongeluk was gebeurd met een dergelijk busje. De gemeente gaat nu proberen om het gebruik van winterbanden als eis op te nemen bij de aanbesteding van het leerlingen- en gehandicaptenvervoer. Daarmee wordt het vervoer een stuk veiliger."