Kinderopvang niet dakloos

14 maart 2012

Kinderopvang niet dakloos

De kinderen die opgevangen worden door dagverblijf Wereldkind in Noord kunnen waarschijnlijk ook volgende week terecht op de opvang. Door moeilijkheden rond de vergunningverlening dreigde de opvang niet tijdig in hun nieuwe behuizing terecht te kunnen, terwijl de huidige locatie maandag gesloopt wordt. De SP heeft het stadsbestuur opgeroepen voor een oplossing te zorgen. SP-fractievoorzitter Laurens Ivens: "Hier is gelukkig meteen werk van gemaakt. De gemeente en het stadsdeel zetten zich in om de vergunning tijdig te verlenen als blijkt dat er inderdaad goede kwaliteit geleverd kan worden. Zo kunnen de kinderen maandag weer onder dak zijn."

Doordat er met de aanvraag van de vergunning voor de nieuwe locatie wat fout is gegaan, dreigde het kinderdagverblijf Wereldkind dakloos te raken. Ivens: "Doordat de vergunningen nog niet op orde waren en de sloop wel al maandag zal starten hadden de kinderen en hun ouders de dupe kunnen worden. We hopen van harte dat het lukt om de vergunningen en benodigde controles op tijd rond te hebben. Het stadsbestuur gaat zich er in ieder geval nu voor inzetten, maar het blijft spannend tot maandag."