Verzet tegen Boerenweteringgarage groeit

16 oktober 2012

Verzet tegen Boerenweteringgarage groeit

Steeds meer mensen steunen het verzet tegen de ondergrondse parkeergarage onder de Boerenwetering in stadsdeel Zuid. SP-deelraadslid Fred Gersteling heeft hier alle begrip voor en onderschrijft het protest: "Voor een heel beperkt aantal auto’s zijn tientallen miljoenen beschikbaar, terwijl op sociaal beleid wordt bezuinigd."

Het stadsdeelbestuur wil onder het water bij de Hobbemakade en de Ruysdaelkade een parkeergarage bouwen met minimaal 400 parkeerplekken. Met een totaalprijs van rond de 40 miljoen euro kost de garage ongeveer 100.000 euro per plek. Daarmee wordt de Boerenweteringgarage de duurste parkeergarage van Amsterdam. Actiegroep StopPlanZuid is een petitie begonnen tegen de ondergrondse parkeergarage.

Begin december besluit de deelraad of er tientallen miljoenen euro’s uitgetrokken gaan worden voor de Boerenweteringgarage. Gersteling: "Wij ondersteunen het protest tegen de garage van harte en gaan onze uiterste best doen om deze veel te dure parkeergarage tegen te houden!"