Muilkorf medewerkers sociale werkvoorziening niet

13 december 2012

Muilkorf medewerkers sociale werkvoorziening niet

Medewerkers van sociale werkvoorziening Pantar mogen niet praten met politieke partijen of media over het bedrijf. Dat heeft de directie de medewerkers opgelegd via een <%media(20121213-20121213_brief_pantar.pdf|brief binnen het bedrijf)%> pdf-document, om dit documenten te lezen heeft u mogelijk extra software nodig. Klik voor meer uitleg.. SP-raadslid Maureen van der Pligt spreekt hier schande van: "De gemeenteraad beslist binnenkort over ingrijpende hervormingen bij Pantar. Als gemeenteraadslid heb ik het recht om met medewerkers te praten en het is schandalig dat de directie hen nu de mond probeert te snoeren."

Maureen van der pligt)

In de brief draagt de directie alle medewerkes op "om geen informatie over Pantar Amsterdam te geven aan derden, waaronder vertegenwoordigers van de eerdergenoemde raadsfracties."

Volgende week praat de gemeenteraad over Pantar. Het stadsbestuur wil de sociale werkvoorziening opsplitsen en bepaalde onderdelen bij de gemeente onderbrengen. De SP vreest dat Pantar verlies gaat maken en dan wordt wegbezuinigd. Daarmee zullen veel arbeidsplekken in de sociale werkplaatsen verloren gaan.