Achterstallig onderhoud Kloveniersburgwal aangepakt

4 oktober 2013

Achterstallig onderhoud Kloveniersburgwal aangepakt

Woningcorporatie De Key pakt het achterstallig onderhoud in zijn huizen aan de Kloveniersburgwal aan. De SP zette zich hier de afgelopen maanden voor in. SP-fractievoorzitter in stadsdeel Centrum Nelly Duijndam is dan ook blij: "Het is natuurlijk vreemd dat De Key pas in actie komt nadat ze tot de orde worden geroepen, maar dit is goed nieuws voor de bewoners. Zij kunnen straks weer in een net onderhouden huis wonen."

In de zomermaanden kwam de SP er na gesprekken met bewoners achter, dat de staat van de huizen van De Key aan de Kloveniersburgwal behoorlijk slecht was. Zo klaagden bewoners over slecht sluitende ramen, scheuren in de muren en wateroverlast. Op aandringen van de SP kwamen er controleurs van de dienst bouwtoezicht langs en zegde De Key toe aan de slag te gaan met de klachten.

Uit gesprekken met bewoners blijkt nu dat De Key de daad bij het woord voegt. Onlangs werd het dak gerepareerd en momenteel wordt een planning gemaakt voor welke zaken wanneer aangepakt worden. Duijndam: "Het blijkt wel dat de inzet van de SP belangrijk is geweest. Toen bleek dat de situatie zo slecht was dat De Key een dwangsom boven het hoofd hing, ging men aan de slag. Maar uiteindelijk telt het resultaat en dat ziet er goed uit."