Roemer: "Amsterdamse successen smaken naar meer"

15 maart 2014

Roemer: "Amsterdamse successen smaken naar meer"

Volgens SP-leider Emile Roemer is het de hoogste tijd dat de SP in Amsterdam gaat besturen. Hij zei dit bij de afsluiting van de successentour - waar de SP langsging bij plekken waar zij samen met Amsterdammers successen heeft behaald - in de Van der Pekbuurt. "Als de SP niet samen met de bewoners had gestreden, had deze wijk er niet meer gestaan. Zo zijn er talrijke voorbeelden te noemen waar wij het verschil gemaakt hebben. Het volgende voorbeeld moet het stadsbestuur zijn."

Emile Roemer wordt rondgeleid in de Van der Pekbuurt

Al tien jaar strijdt de SP samen met bewoners in de Van der Pekbuurt tegen woningcorporatie Ymere die de wijk het liefst wil slopen. Dankzij dit verzet gebeurt dit niet en worden de woningen nu gerenoveerd. Volgens SP-lijsttrekker Laurens Ivens staat dit voorbeeld niet op zich. "We zijn de afgelopen 24 uur in wijken geweest waar de schimmel op de muren stond, die nu door onze inzet eindelijk worden aangepakt. Ook zijn we bij de brandweer geweest, waarmee we samen gevochten hebben voor betere en veiligere werkomstandigheden. Waar bewoners of werkers opkomen voor hun rechten, was de SP erbij. Dat blijven we doen, maar een grote SP moet ook het stadsbestuur in om die strijd daar voor te zetten."

Roemer spreekt de aanwezigen toe op het Jac P Thijsseplein