SP dankt Henk Wichard

28 maart 2016

SP dankt Henk Wichard

Onvermoeibaar, altijd paraat en recht voor de raap. Zomaar een aantal eigenschappen van oud-actieleider en jarenlange organisatiesecretaris Henk Wichard, die op 24 maart 2016 overleed aan longkanker. De SP is hem erg dankbaar voor zijn jarenlange tomeloze inzet.

Foto: SP Amsterdam

Henk Wichard (derde van links) in actie

Van 2004 tot 2010 was Henk één van de drijvende krachten van de Amsterdamse SP-afdeling. In die periode coördineerde hij veel acties, van campagnes voor betaalbare huur tot vredesdemonstraties. Daarnaast was hij binnen het afdelingsbestuur als organisatiesecretaris de rechterhand van toenmalig afdelingsvoorzitter Laurens Ivens.

Ivens: “Geen uitdaging ging Henk te ver. Hoe wilder het actie-idee hoe enthousiaster Henk werd. Vooral vanachter computer en telefoon regelde hij menskracht en materiaal. Ondanks zijn toen al haperende gezondheid probeerde hij ook zoveel mogelijk zelf mee de straat op te gaan. Wij zijn hem zeer dankbaar voor zijn enorme bijdragen voor de SP en voor de Amsterdammers.”